SIŁA A WYTRZYMAŁOŚĆ? - Train Movement Academy
TrainMovement - prawidłowa rozgrzewka
Movement Preparation- rozgrzewka na wyższym poziomie
29 Sie 2017
Over-coaching: trenerze za dużo mówisz
11 Paź 2017

SIŁA A WYTRZYMAŁOŚĆ?

Siła a wytrzymałość???

Jak doskonale wiemy, kształtowanie siły i mocy jest kluczowym elementem w przygotowaniu motorycznym zawodników sportów szybkościowych.

Pytanie brzmi czy rownież jest to element niezbędny w sportach gdzie dominuje wytrzymałość?

Odpowiedź brzmi …TAK!

Lecz najpierw trzeba dobrze zrozumieć istotę treningu oporowego i mądrze posługiwać się tym narzędziem. Każda dyscyplina wymaga bowiem specyficznego podejścia przy kształtowaniu siły. Nie zapominajmy również o innych filarach, równie ważnych w kształtowaniu naszej specjalistycznej czynności ruchowej wymaganej do danej dyscypliny sportowej!

Udowodnione naukowo jest, że do poprawy wyników sportowych w dyscyplinach wytrzymałościowych w dużej mierze przyczynia się trening siły. Wyniki w dyscyplinach długodystansowych poprawiają się znacznie po wdrożeniu treningu oporowego.

Trening oporowy:
– Poprawia zdolności organizmu do wysiłków o wysokiej intensywności (HIEE)
– Poprawia wyniki maksymalnego poboru tlenu podczas maksymalnego wysiłku (VO2max)
– Wzmacnia tkanki miękkie.
– Wzmacnia kości, stawy, mięśnie co przekłada się na efektywniejszy trening.
– Poprawia mechanikę ruchu.
– Działa prewencyjnie na nasz organizm.


Musimy pamiętać również, że przy dyscyplinach długodystansowych nasz „silnik” będzie szybciej eksploatowany, dlatego też nie zapomnijmy o treningu oporowym jako prewencji zdrowotnej. Z własnego doświadczenia mogę dodać, że trening siły korpusu znakomicie wpływa na utrzymanie poprawnej postawy podczas biegu podopiecznych, co znacznie poprawia mechanikę ruchu. A lepsza mechanika ruchu to lepszy wynik!

Podsumowując, trening oporowy może tylko i wyłącznie pomóc. Czy jesteś maratończykiem, narciarzem, czy też długodystansowym pływakiem…trening siłowy odpowiednio zastosowany do danej dyscypliny i wymagań podopiecznego , może przynieść jedynie benefity w postaci lepszych wyników sportowych.

Kto nie spróbuje ten się nie dowie!

Zobacz nasze szkolenia

PB

Piotr Czajkowski
Piotr Czajkowski
Specjalizuję się w treningu poprawiającym jakość ruchu, który bazuje na kształtowaniu zdolności motorycznych podopiecznego.
TM Newsletter - WarmUP

Zapisz się do TM Newsletter

i odbierz darmowy protokół rozgrzewki (RAMP), który nauczy cię w sposób szybki i skuteczny budować część wstępną treningu!

Dziękujemy za zapisanie się do TM Newsletter!