Relacja z wyjazdu do USA - Train Movement Academy
Teoria treningu sportowego
6 Kwi 2018
5 Podstawowych  zasad periodyzacji w treningu siły.
20 Cze 2018

Wyjazd szkoleniowy do USA razem z ekipą Train Movement planowaliśmy już od kilku lat. Bliscy wyjazdu byliśmy już kilka razy, jednak zawsze pojawiało się jakieś „ale”. Dużo obowiązków, brak czasu, rozwijanie firmy itp.

W tym roku pewnie było by podobnie, gdybym nie otrzymał maila z zapowiedzią konferencji w której weźmie udział dwóch naszych największych mentorów… Mike Boyle i Eric Cressey. Wizualizacja wywiadu i treningu z TOPowymi trenerami na świecie zmotywowała nas na tyle, że już w ten sam dzień podjęliśmy decyzję o wylocie.

NOWY JORK

2 tygodnie później razem z P.Benewiatem byliśmy już w samolocie do Nowego Jorku skrupulatnie przygotowując plan wyjazdu. Nasza podróż trwała aż 20 godzin, więc zdążyliśmy zaplanować cały wyjazd i wypisać wszystkie pytania o które spytamy naszych mentorów. Pierwsze wrażenie po wylądowaniu na lotnisku JFK nie było powalające… długi czas kontroli, lotnisko strasznie zatłoczone i brzydka pogoda 🙁

Nie przejmując się za bardzo tymi detalami ruszyliśmy na pociąg AirTrain JFK, który miał nas zawieźć do hotelu położonego w sercu Manhattanu. Pierwsza dzielnicą, którą ujrzeliśmy wjeżdżając do NYC było QUEENS. Niska zabudowa, mnóstwo Pick-upów i Manhattan w tle powoli podnosił poprzeczkę i rozbudził nas na dobre. Po ponad półgodzinnej podróży metrem wysiedliśmy na stacji 42st Street i chyba lepszego powitania nie mogliśmy sobie wymarzyć. Kawka w Bryant Park, jak się później okazało naszym ulubionym miejscu do którego często zaglądaliśmy 🙂

Chwila oddechu i ruszyliśmy zameldować się do hotelu. Dla tych z was, którzy odwiedzili już kiedyś to piękne miasto pewnie nie będzie to zaskoczeniem, że hotele są bardzo drogie… i bardzo ciasne. Tylko kto by się tym przejmował w mieście, które nigdy nie śpi 🙂 Szybkie ogarnięcie walizek i ruszyliśmy na wieczorne zwiedzanie Manhattanu. Po kilku godzinach intensywnego spaceru musieliśmy wracać do naszej bazy, ponieważ rano czekała nas podróż do Bostonu. Głównym celem wyjazdu była konferencja Complete Speed & Power Summit, więc chcieliśmy być na to wydarzenie wypoczęci i pełni energii.

BOSTON

Podróż do Bostonu zajęła około 5 godzin i oprócz słabego startu spowodowanego dużymi korkami na wyjeździe z Nowego Jorku podróż przebiegła całkiem sprawnie. Życie w Bostonie jest znacznie wolniejsze niż w Nowym Jorku, jednak miasto ma swój specyficzny klimat. Mnóstwo pięknych parków, przepiękna architektura no i oczywiście ogromną zaletą stolicy stanu Massachusetts jest szeroki wachlarz drużyn sportowych: Boston Celitcs (NBA), Boston Red Sox (MLB) i Boston Bruins (NHL). Po całym dniu zwiedzania Bostonu złapaliśmy taksówkę i w około pół godziny dojechaliśmy do Woburn, miasteczka w którym miała odbyć się konferencja na słynnej siłowni MBSC (Mike Boyle Strength and Conditioning).

WOBURN

Pobudka o 6 rano przed pierwszym dniem konferencji była zadziwiająco przyjemna. Ewidentnie byliśmy naładowani pozytywną energią… długo wyczekiwane spotkanie z najlepszymi trenerami na świecie było już na wyciągnięcie ręki. Po szybkim śniadaniu zamówiliśmy UBERa i po chwili byliśmy już w drodze do MBSC, nazywanej przez niektórych świątynią treningu funkcjonalnego. Podekscytowani wchodzimy na teren obiektu i trochę z niedowierzaniem patrzymy na Michaela Boyla, który wita nas serdecznie i dziękuje za tak długą podróż specjalnie na konferencje :-)))

Na początku czuliśmy delikatną tremę rozmawiając z naszymi mentorami, ale już po kilku minutach sytuacja wróciła do normy i 3 dni spędzone na siłowni M.Boyla na pewno zapadną w naszej pamięci na długo. Konferencja Complete Speed & Power Summit uporządkowała naszą wiedzę z zakresu kształtowania szybkości i mocy oraz pozwoliła nam dopracować nasze szkolenia CMPC level 1 – Budowanie treningu personalnego oraz  CMPC level 2 – Budowanie treningu sportowca amatora. Możliwość rozmowy z trenerami pracującymi na terenie całych Stanów Zjednoczonych z różnymi typami klienta było niesamowitym doświadczeniem, które na pewno wykorzystamy w naszej pracy w kraju.

Najbardziej zadowoleni jesteśmy z faktu, że udało nam się zrealizować wszystkie plany:

• Wywiad z M.Boylem

• Wywiad z E.Cresseyem

• Nagrania w MBSC

• Trening Personalny w MBSC

• Konferencja Complete Speed and Power Summit

Opuszczając ze smutkiem MBSC wiedzieliśmy, że wiedza zdobyta na konferencji oraz znajomości jakie udało nam się nawiązać zaprocentują w przyszłości i pomogą nam wejść na kolejny poziom kariery trenerskiej oraz pozwolą na polepszenie jakości naszych szkoleń. MISJA wynoszenia usług trenerskich w naszym kraju na wyższy poziom nabiera rozpędu!

Drugą część wyjazdu spędziliśmy w Nowym Jorku dokładnie obserwując jak funkcjonuje rynek fitness w tym niesamowitym mieście. I właśnie w kolejnym wpisie na BLOGU dokładnie zajmiemy się opisem branży FITNESS w mieście potocznie nazywanym Big Apple!

A tymczasem zapraszam Was na nowe szkolenie, które stworzyliśmy po powrocie z USA:

CMPC CORE INTRO

Dziękuje wszystkim, którzy doczytali do końca 🙂

Piotr Czajkowski TM

Piotr Czajkowski
Specjalizuję się w treningu poprawiającym jakość ruchu, który bazuje na kształtowaniu zdolności motorycznych podopiecznego.
TM Newsletter - WarmUP

Zapisz się do TM Newsletter

i odbierz darmowy protokół rozgrzewki (RAMP), który nauczy cię w sposób szybki i skuteczny budować część wstępną treningu!

Dziękujemy za zapisanie się do TM Newsletter!