JAK POZYSKAĆ KLIENTÓW NA TRENINGI PERSONALNE? CZ. 1 - Train Movement Academy
Pozycja siedząca zagrożeniem życia ! cz. 2
18 Lip 2017
Pasjonaci ruchu i aktywności fizycznej - TrainMovement
3 korzyści z treningu cardio
1 Sie 2017

JAK POZYSKAĆ KLIENTÓW NA TRENINGI PERSONALNE? CZ. 1

Pracując w branży fitness od 2010r. usługa „treningów personalnych” bardzo się rozwinęła i zyskała ogromną popularność w naszym kraju. Przyczyniły się do tego między innymi: większa świadomość ludzi dotycząca uprawiania aktywności fizycznej, moda na zdrowy styl życia oraz wyższe zarobki naszych rodaków, które pozwalają na skorzystanie z dość kosztownej usługi jaką są treningi indywidualne.

Przez lata pracy na siłowniach komercyjnych oraz w mniejszych studiach treningu personalnego zauważyłem, że trenerzy i instruktorzy fitness którzy nie narzekają na brak klientów i ich grafik jest wiecznie zapełniony posiadają podobne umiejętności oraz zachowania.  Decydują one w dużym stopniu o ich sukcesie na polu sprzedażowym. Dzisiaj chciałbym podzielić się z wami tymi spostrzeżeniami i pomóc wam zwiększyć sprzedaż treningów personalnych.

 

JAK POZYSKAĆ KLIENTÓW NA TRENINGI PERSONALNE?

1. Znajdź swoją niszę

Wyróżnij się z tłumu i przedstaw swoją wartość. Obecnie konkurencja na rynku fitness jest ogromna i rację bytu mają tylko ci trenerzy, którzy oprócz profesjonalnego podejścia i charyzmy są fachowcami w danej dziedzinie treningu. Może to być crossfit, trening medyczny, trening sylwetkowy czy nawet trening kobiet w ciąży. Jestem pewien, że ekspertów od treningu dla kobiet w ciąży jest co najmniej 100-krotnie mniej niż ekspertów od treningu personalnego! Nie musisz wybierać swojej specjalizacji już na samym początku kariery w zawodzie trenera. W moim przypadku były to 2 lata pracy z klientami, podczas których próbowałem różnych systemów i metod treningowych. Okres ten pozwolił mi odkryć moją obecną specjalizację jaką jest trening na wzorcach ruchowych, która pozwala mi pracować z podopiecznymi w sposób zdrowy, bezpieczny i co najważniejsze skuteczny 🙂

 

2. Bądż autentyczny

O wszystkim o czym piszesz i wrzucasz do sieci powinieneś mieć solidną wiedzę. Każdy trening i dietę którą polecasz klientom, musisz wcześniej sam wypróbować. A specjalizacja, którą wybrałeś w pierwszym punkcie musi być twoim znakiem rozpoznawczym. W moim przypadku są to wzorce ruchowe, które zawsze są częścią główną mojego treningu, treningu moich podopiecznych oraz stanowią część mojego życia. Większość artykułów, filmików oraz postów, które wrzucam do sieci jest powiązanych z moją specjalizacją. Bycie autentycznym pozwoli Nam łatwiej zbudować zaufanie naszych podopiecznych. Każdy chce pracować z pasjonatami, którzy są chodzącym przykładem i dają dobry wzór do naśladowania.

3. Dbaj o swoją markę osobistą

Rób dobrą robotę i nie zapomnij się tym podzielić w mediach społecznościowych. Staraj się docierać do jak najszerszej grupy swoich potencjalnych odbiorców. Jednak pamiętaj, że należy utrzymywać wysoką jakość „contentu”, którą wrzucasz do sieci. Przed każdą publikacją materiału zadaj sobie pytanie „czy mój odbiorca dzięki tej publikacji coś zyska”? Polecam Ci wybrać jeden główny kanał, który będzie dopasowany do twojej marki oraz twojej grupy docelowej. W moim przypadku jest to blog, gdzie mogę dzielić się z wami swoją wiedzą i doświadczeniem.  Nie zapomnij również o profesjonalnej stronie internetowej, która jest obecnie naszą wirtualną wizytówką. Najważniejszą jednak rzeczą o której nie możesz zapomnieć jest spójność twojej marki osobistej w świecie realnym i wirtualnym. Żyjemy w czasach gdzie internet bardzo często kreuje wirtualnych specjalistów, którzy są niestety niekompetentni w świecie realnym. Pamiętaj, że najlepszą wizytówką jest dobrze przeprowadzony trening personalny!

Prowadząc treningi personalne wystrzegaj się tych błędów!

 

4. Poproś o polecenia

Wydaje się to rzeczą oczywistą, ale z doświadczenia muszę przyznać, że zajęło mi sporo czasu żeby nauczyć się prosić klientów o polecenia. Na początku mojej pracy traktowałem polecenia jako rzecz naturalną. W mojej perfekcyjnej wizji każdy zadowolony klient na pewno mnie polecał, więc nie chciałem psuć naszych relacji i  się „upominać”. Z perspektywy czasu okazało się to dużym błędem, ponieważ nie wziąłem pod uwagę różnych typów osobowości podopiecznych. I przykładowo zadowolony z usługi „ekstrowertyk”, będzie chwalił się swoimi postępami na spotkaniach rodzinnych, portalach społecznościowych oraz na zlocie wędkarzy 🙂 Natomiast „introwertyk”, który z natury jest bardziej zamknięty, nie będzie tak chętnie dzielił się swoim życiem prywatnym i opowiadał o przebiegu treningów. I tutaj zaczyna się nasza rola, ponieważ jest to w naszym interesie żeby prosić takie osoby o polecanie nas swoim znajomym, współpracownikom oraz wszystkim, którzy spytają o treningi personalne 🙂

W przyszłym tygodniu zapraszam na 2 część artykułu i kolejne 4 wskazówki, które pomogą ci pozyskać klientów na treningi personalne.

 

Zobacz nasze szkolenia

Piotr Czajkowski TM

 

Piotr Czajkowski
Piotr Czajkowski
Specjalizuję się w treningu poprawiającym jakość ruchu, który bazuje na kształtowaniu zdolności motorycznych podopiecznego.
TM Newsletter - WarmUP

Zapisz się do TM Newsletter

i odbierz darmowy protokół rozgrzewki (RAMP), który nauczy cię w sposób szybki i skuteczny budować część wstępną treningu!

Dziękujemy za zapisanie się do TM Newsletter!