Nowe ćwiczenia - Train Movement Academy
Jesteś trenerem personalnym – co dalej? (cz. 2)
19 Kwi 2017
CZY KAŻDY POWINIEN WYKONYWAĆ PRZYSIAD W TEN SAM SPOSÓB?
31 maja 2017

Nowe ćwiczenia

W weekend w Poznaniu odbyły się targi fitness. Dużo nowego sprzętu, nowych koncepcji, nowych firm i trenerów. Chciałem dziś poruszyć temat nowości, ale nie tych z targów fitness. Temat nowych ćwiczeń spotykanych na siłowni. Podczas pracy z podopiecznymi zauważam, że instruktorzy fitness oraz trenerzy wprowadzają nowe elementy i ćwiczenia w swoje rozgrzewki. Bardzo często bywalcy siłowni podpatrują trenerów i wykorzystują je również w swoim treningu.

Cieszy mnie, kiedy rozgrzewka zawiera elementy pracy na ruchomością stawu ramiennego oraz kręgosłupa piersiowego. Aktywacja pośladków na mini bandach jest już prawie rutyną;)

Niestety, zawsze musi być jakieś, ale… Nie wystarczy wykorzystać dane ćwiczenie w rozgrzewce, aby poprawić mobilność odc. piersiowego. Najważniejsze jest to, aby wykonać je poprawnie. Instruktorzy fitness, trenerzy oraz fitnesfreaki nie zawsze zwracają  uwagę na poprawność wykonanego ruchu.

Z racji tego, że ćwiczenia wykorzystywane w rozgrzewkach mają przygotować organizm do prawidłowego ruchu z obciążeniem w części głównej, muszą być wykonane z dużą starannością i poprawnością ruchu. Niestety ale bardzo często jest na odwrót. Często wydaje mi się, że ktoś podpatrzy ćwiczenie i wprowadza je we własny trening nie zastanawiając się nad jego celowością. Bardzo często wykonując je niepoprawnie.

Zobacz nasze szkolenia

TM Newsletter - WarmUP

Zapisz się do TM Newsletter

i odbierz darmowy protokół rozgrzewki (RAMP), który nauczy cię w sposób szybki i skuteczny budować część wstępną treningu!

Dziękujemy za zapisanie się do TM Newsletter!