Dlaczego nie możesz zadzierać głowy podczas martwego ciągu. - Train Movement Academy
5 Podstawowych  zasad periodyzacji w treningu siły. 
20 Cze 2018
PROCES POSTĘPOWANIA U SPORTOWCA – AMATORA !
25 Sie 2018

Dlaczego nie możesz zadzierać głowy podczas martwego ciągu.

Dlaczego nie możesz zadzierać głowy podczas martwego ciągu i innych ćwiczeń siłowych?

Zadzierać głowę czy nie w trakcie martwego ciągu? Bardzo częste pytanie w świecie fitness i treningu. Jeśli uczestniczyłeś w naszym szkoleniu z  „Trening wzorców ruchowych” to na pewno znasz odpowiedz na to pytanie. W trakcie treningu szyja powinna być przedłużeniem kręgosłupa. Jest to naturalna pozycja naszego organizmu wykonana zgodnie z naturalnym wzorcem ruchowym.

Niezależnie od tego czy jest to martwy ciąg, przysiad czy pompka. Jednak wiele osób trenujących na siłowni oraz  trenerzy, nie wiedzą do końca z kogo brać przykład. Każdy ma inne zdanie na ten temat.

Bardzo częstym argumentem na unoszenie głowy w trakcie ćwiczeń jest fakt, że zawodnicy Olympic lifting i powerlifting’u zadzierają głowę i są dużo silniejsi i podnoszą większe obciążenia. 

Oczywiście zgadzam się z tym argumentem, ale zachęcam Cię do przemyślenia tego

  1. Większość Twoich klientów nie marzy o tym żeby zostać zawodnikiem powyższych sportów siłowych. Chcą być sprawni, zdrowi i osiągać dobre wyniki w swoim sporcie. 
  2. Dobre wyniki nie zawsze są równoznaczne z wykonaniem prawidłowych ruchów, dlatego trudno jest wyciągać wnioski od elitarnych sportowców i stosować je do całej populacji.

To, że ktoś jest bardzo silny i osiąga imponujące wyniki nie oznacza, że osiąga te wyniki za pomocą najbardziej zdrowych i wydajnych wzorców ruchowych. 

Nie mamy również pojęcia jak szyja zawodników powerlifting i Olympic Lifting  wygląda (boli ) w wieku 60 lat. 

Większość naszych podopiecznych to zazwyczaj normalni ludzie, którzy pracują na codzień i większym problemem u nich jest „text neck”. Dodatkowe obciążanie odcinka szyjnego w treningu siłowym nie ma u nich zastosowania, ponieważ może pogłębić  ten problem.

Zadzieranie głowy w trakcie martwego ciągu powoduje  skrócenie dźwigacza łopatki co uniemożliwia ustawienia łopatki w prawidłowej pozycji w trakcie ruchu.

Nie naturalne ustawienie głowy w trakcie ćwiczeń skraca również mięsień mostkowo-obojczykowo-sutkowy, który jest częstą „mięśniową” przyczyną bólu głowy.

Zrób przysługę swoim klientom i pozwól im obniżyć podbródek w trakcie ćwiczenia. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat efektywnego treningu wzorców ruchowych odwiedź nas na szkoleniu.

 

TRAINE MOVEMENT, NOT MUSCLES

TM Newsletter - WarmUP

Zapisz się do TM Newsletter

i odbierz darmowy protokół rozgrzewki (RAMP), który nauczy cię w sposób szybki i skuteczny budować część wstępną treningu!

Dziękujemy za zapisanie się do TM Newsletter!