Ile czasu powinna trwać jednostka treningu personalnego? - Train Movement Academy
10 POMYSŁÓW NA SPECJALIZACJE W TRENINGU PERSONALNYM
21 Lis 2017
Jak wygląda praca trenera personalnego za oceanem?
5 Gru 2017

Ile czasu powinna trwać jednostka treningu personalnego?

Coraz częściej pada pytanie jak długo powinien trwać trening z podopiecznym.

Na dzień dzisiejszy na rynku fitness  jest duża dysproporcja w prowadzeniu jednostki treningowej, zarówno  pod względem jakości jak i całej struktury treningu. Taka rozbieżność w przekazie informacji na temat prowadzenia treningu powoduje konsternacje trenerów, którzy nie potrafią się w tym wszystkim się odnaleźć i skleić to w jedną całość. Między innymi dlatego postanowiliśmy ujednolicić koncept prowadzenia treningu! Ćwiczenia i ich dobór pozostawiamy Tobie, abyś adekwatnie dostosował je do podopiecznego.

TM System jasno określa ramy czasowe jednostki treningu personalnego jak i  poszczególnych części.

Nasza struktura dzieli jednostkę na 4 części:

I ) WARM UP (10′ – 15′)

Cześć wstępna mająca na celu przygotowanie organizmu do dalszej części treningu i pracy na „wyższych obrotach”. Możemy w nią wplatać elementy ćwiczeń korekcyjnych, spersonalizowane do naszego podopiecznego. Polecamy zapisanie się do naszego newslettera, gdzie całkowicie za darmo otrzymacie prezent w postaci gotowej rozgrzewki budowanej na podstawie protokołu RAMP.

Movement Preparation- rozgrzewka na wyższym poziomie

II) MOVEMENT PATTERNS (30′-35′)

Część główna, której budowanie opieramy na spersonalizowanym doborze wzorców ruchowych. Objętość i intensywność dostosowujemy wedle potrzeb podopiecznego i jego celu.

CZYM SĄ WZORCE RUCHOWE I DLACZEGO SĄ TAK ISTOTNE W TRENINGU?

III) METABOLIC & CONDITIONING ( 5′ )

Wzrost intensywności i praca na wyższych obrotach w tej części jednostki treningu personalnego ma na celu m.in. podkręcenie metabolizmu organizmu, poprawę wydolności klienta.

Protokół treningowy do efektywnego spalania tkanki tłuszczowej

IV) COOL-DOWN ( 5′ – 10′ )

Jedna z istotniejszych części treningu, lecz niestety często pomijana! Ma na celu wyciszenie i doprowadzenie organizmu do parametrów spoczynkowych. Dzięki temu przyspieszymy regenerację jak i zabezpieczymy przed niechcianymi kontuzjami!

 

Jak sami widzicie koncept prowadzenia jednostki treningu personalnego nie jest skomplikowany. Usystematyzowanie tego spowoduje, lepszą organizację pracy, co przyczyni się na jakość wykonywanej usługi. Pamiętajmy, że nie musimy stać z zegarkiem w ręku prowadząc jednostkę treningu personalnego, bo czasami szumy organizacyjne sprawią, że mamy na trening mniej niż 1 h, lecz lepsza organizacja pracy sprawi, że wszystko stanie się ŁATWIEJSZE.

M.Verstegen powiedział, że jakby miał 15 minut na zrealizowanie treningu zdecydowanie wybrałby Movement Preparation, czyli rozgrzewkę według protokołu RAMP.

Jeśli chcecie więcej szczegółów na ten temat zapraszam serdecznie na szkolenie planowanie i metodyka treningu personalnego,  terminy na nowy rok już dostępne! Na szkoleniu szczegółowo rozwiniemy każdy z wyżej wymienionych filarów, objaśniając i dostosowując ćwiczenia (progresje i ich regresje) do podopiecznego. Zatem… spróbujcie nasz system i do zobaczenia na szkoleniu!

Zobacz nasze szkolenia

Piotr Benewiat TM

 

TM Newsletter - WarmUP

Zapisz się do TM Newsletter

i odbierz darmowy protokół rozgrzewki (RAMP), który nauczy cię w sposób szybki i skuteczny budować część wstępną treningu!

Dziękujemy za zapisanie się do TM Newsletter!